Jij mag eindelijk weer doen waar jij het aller gelukkigst van wordt: klanten ontvangen in jouw salon en hen in optimaal in de watten leggen! Maak gebruik van deze handige tips om weer goed van start te gaan en jouw klanten optimaal te helpen naar maximaal huidresultaat!
#1
Leg de klant die jouw salon weer bezoekt extra in de watten. Bedank haar voor haar support en loyaliteit en geeft bijvoorbeeld iets extra’s (een zelfgebakken koekje met een ontspannen IK-theetje voor thuis bijvoorbeeld). Een tevreden klant is de beste ambassadeur voor jouw salon.
#2
Benadruk de veiligheid in jouw salon, zodat je wellicht de huiverige klant alsnog over de streep trekt. Communiceer via al je kanalen hoe jouw salon te allen tijde veiligheid waarborgt en geef jouw klant een veilig en vertrouwd gevoel. Tast af wat jouw klant prettig vindt. De communicatietools vind kun je downloaden in de kennisbank.
Hoewel jouw telefoon vorige week mogelijk roodgloeiend stond, probeer de (vaste) klant zelf actief te benaderen. Merk je op dat die ene klant nog niets van zich heeft laten horen, stuur diegene een persoonlijk appje om te vragen of je iets voor haar kan betekenen. Verleid haar met een aantal IK-producten of behandelingen, bijvoorbeeld de #Detoxjouwhuid-gezichtsbehandeling!
#4
De laatste maanden heeft jouw salon mogelijk heel wat omzetten misgelopen. Zet daarom maximaal in op upsell zonder dat je opdringerig overkomt. Genoot jouw klant optimaal van de Reset Skincare box? Prijs dan de fullsize producten aan en vul zijn of haar skincare routine aan met een 24H Cream, de EYE+ of bijvoorbeeld de SUN SPF 50 of MINERAL+ SPF 30.