Elke werkdag bereikbaar tussen 09.00 en 17.30 uur
Tel. 074 278 3500
E-mail: info@summery.nl
Experience Center: Bokdamsweg 1, Bornerbroek
De Nederlandse zomers worden warmer en het aantal zonuren neemt toe ten opzichte van een aantal jaren geleden. Vorig jaar was zelfs een jaar dat geschiedenis schreef doordat 2020 een van de meeste zonuren ooit telde. Goed nieuws voor de vele zonaanbidders, minder goed nieuws voor de huid. Althans, als de huid niet goed wordt beschermd tegen de schadelijke invloeden van de zon. En dat probleem doet zich elk jaar opnieuw voor, dat herken jij ongetwijfeld als huidexpert.
Hoe verhoudt de zon zich binnen de Cenzaa Lifestyle Circle? Welke pijlers zijn belangrijk en hoe speel jij als salon hierop in? De vier pijlers binnen de Cenzaa Lifestyle Circle zijn Food, Mind, Lifestyle en Product en staan nauw met elkaar in verbinding. Ze kruizen elkaar dan ook herhaaldelijk. Dat geldt ook voor de zon als onderwerp. Hoewel de zon in zekere zin ook goed is voor de Mind en het geluksgevoel stimuleert, gaan we in deze blog verder in op Lifestyle en Product in relatie tot de zon. Als cosmeticabedrijf dat natuurlijke huidverbetering op het hoogsthaalbare niveau als missie heeft, streven we uiteraard naar een huid die opgewassen is tegen de negatieve gevolgen van de zon en optimaal is beschermd. De huid van jouw klant.
Ja, dat is écht nodig. De zon is iets vanzelfsprekends. Het hoort er ‘gewoon’ bij. Logisch dat men daardoor niet altijd stilstaat bij de voor- en nadelen van de zon. Daarom is de zon belangrijk om elk jaar opnieuw over te communiceren en onder de aandacht te brengen bij jouw klant. Elk seizoen, maar absoluut in de lente en helemaal in de zomer. Binnen de Cenzaa Lifestyle Circle is de zon een enorm belangrijk uitgangspunt. Dat de zon zorgt voor de aanmaak van vitamine D weet men, maar weet jouw klant ook dat het lichaam niet eindeloos vitamine D aanmaakt? Kent zij de soorten schade die de zon aan de huid kan aanrichten? Help jouw klant een handje als het gaat over hoe zij het best met de zon kan omgaan. Ga erover in gesprek en communiceer erover via jouw kanalen.
Waarom zonproducten gebruiken als het bewolkt is? Dat is toch overdreven? (Zonne)schijn bedriegt echter! De zon is 365 dagen per jaar aanwezig en bescherming is te allen tijde noodzakelijk. Zeker in coronatijd waardoor men vaker een ommetje maakt en wellicht veel meer buiten is. Zaak om bij jouw klant bewustwording te creëren en op weg te helpen met het regelmatige gebruik van zonbeschermingsproducten. Een handige tool van Cenzaa is het 6-stappenplan (dat eveneens is inbegrepen bij de Discovery Kits). Door middel van dit stappenplan leert jouw klant de dagelijkse beautyroutine toe te passen voor een gezonde huid. Zo leert ze bijvoorbeeld dat zonnebrandcrème altijd boven de dagcrème aangebracht dient te worden en nooit andersom.
Zondag is de laatste dag van de week. Tijd om de huid klaar te stomen voor een nieuwe week en extra aandacht te schenken. Door de huid met enige regelmaat te scrubben, is de huid beter voorbereid om actieve werkstoffen dieper in de huid te transporteren. Dat geldt ook voor zonbeschermingsproducten. Een fijne bijkomstigheid: door te scrubben wordt de huid egaler bruin. Door van scrubben een terugkerend moment te maken in de week, wordt jouw klant er elke keer opnieuw aan herinnerd.
Door het type huid van jouw klant in kaart te brengen, kun je gerichte zonproducten van Cenzaa aanbevelen uit de 365° SUN PROTECTION collectie. De professionele zonbeschermingsproducten van Cenzaa bevatten hoofdzakelijk minerale filters en een heel klein percentage chemische filters. Deze combinatie zorgt voor een goed én veilig filter dat het schadelijke UV-licht reflecteert en absorbeert. Zo voorkomt jouw klant zonschade en dus huidveroudering.
De Cenzaa Facial Protection-producten beschermen de huid en hebben een krachtige anti-aging werking. Een combinatie die essentieel is voor een gezonde huid. De samenstelling met SPF 15, 25 en 50 en het specifieke UV-complex beschermt tegen UVA- en UVB-stralen, vrije radicalen en vervuiling. De favoriete BB en CC creams voorzien de huid van jouw klant ook nog eens van een egale teint. De Cenzaa zonbeschermingsproducten laten jouw klant zonder zorgen genieten van de zon. En geen zorgen betekent geen stress. Is de Cenzaa Lifestyle Circle weer (bijna) rond…!
“Investeren in een betere versie van jezelf, betekent investeren in de toekomst. Een gezonde en gelukkige toekomst.” Dat is de boodschap die Cenzaa samen met jou wil uitdragen onder de noemer de Cenzaa Lifestyle Circle. Geef samen met ons (meer) betekenis aan een waardevol en gelukkig leven van jouw klant.